I haven't fucked much with the past, but I've fucked plenty with the future. Over the skin of silk are scars from the splinters of stations and walls I've caressed. A stage is like each bolt of wood, like a log of helen, is my pleasure. I would measure the success of a night by the way by the way by the amount of piss and seed I could exude over the columns that nestled the P.A. Some nights I'd surprise everybody by skipping off with a skirt of green net sewed over with flat metallic circles which dazzled and flashed. The lights were violet and white. I had an ornamental veil, but I couldn't bear to use it. When my hair was cropped, I craved covering, but now my hair itself is a veil, and the scalp inside is a scalp of a crazy and sleepy Comanche lies beneath this netting of the skin. I wake up. I am lying peacefully I am lying peacefully and my knees are open to the sun. I desire him, and he is absolutely ready to seize me. In heart I am a Moslem; in heart I am an American; in heart I am Moslem, in heart I'm an American artist, and I have no guilt. I seek pleasure. I seek the nerves under your skin. The narrow archway; the layers; the scroll of ancient lettuce. We worship the flaw, the belly, the belly, the mole on the belly of an exquisite whore. He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Patti Smith, Babelogue
Auch schön hier - man darf sich wiederholen. Die Gefühle wiederholen sich ja auch unbestellt. Und man hört ein schönes Lied ja nicht nur einmal gerne. Zumal dieses. Ich liebe das sehr. Und wie dieser kleine Film gemacht ist. So einfach. Minimalistisch. Reduziert auf die Gesichter. Man sieht das manchmal, dass andere etwas Ähnliches versuchen. Aber es funktioniert nicht bei jedem. Wenn nur noch ein Gesicht im Fokus liegt, muss es mehr erzählen, als die Situation zeigt. Ein solches Gesicht braucht keine schnellen Schnitte, keinen Schwenk, keine Action. Nichts. Man fühlt sich bestens unterhalten. Je ruhiger die Kamera ist, umso besser. Die Bewegung des Herzens reicht aus.